Vad händer?!?

 
Idag läste jag en artikel om att de hade förbjudit en kille i Laxå om att få vara pepparkaks gubbe vilket gjorde mig upprörd!  Här  hittar ni den (för er som vill läsa om det)!! När jag läste denna artikel så slog mig tanken direkt ...varför ska dom ta bort pepparkaks gubben!?! För att den är brun?! Vad ger det för budskap till våra barn!?! Att det inte är okay med annan hudfärg!?!? Vi lever ju i ett mångkulturellt samhälle där ALLA ska respekteras oavsett!! Jag menar INTE  i min status att man ska rösta på SD...absolut INTE!!! Men i sådana här fall så tror ju många att SD skulle vara en lösning på att behålla våra traditioner mm...vilket dom absolut INTE ÄR!!!! Sen läste jag artikel nr 2 som ni hittar HÄR där de drar tillbaka förbudet, vilket är såklart är TOPPEN!! Tråkigt när människor missuppfattar!!! Åh NEJ jag är inte rasist, men kanske är många som tolkar min status så "tyvärr" !! Jag har massor med vänner från andra länder, så att jag skulle vara rasist är låååång sökt!!! / puss o godnatt!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller med.

2012-12-10 @ 19:17:24
URL: http://borninmay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0