Tips till håret

Efter resan till Spaninen då jag badade i saltvatten typ hela tiden så blev mitt hår så himla torrt!! Mitt hår är stort behov av fukt.....åh själv tycker jag det är helt galet att köpa massa dyra produkter på salonger när man kan fixa det på annat sätt;) 

Såhär kommer lite budget tips på hur du själv kan få ett bättre hår

* Du kan göra oljeinpackningar över natten med exempelvis lite raps eller olivolja ( mat-, majs - eller solrosolja m.f fungerar minst lika bra)  Snåla inte med fördelningen, utan ta en riklig mängd och dra det sedan genom håret. Det kan vara bra att "fukta" håret med vatten innan applicering så hårets uppsugningsförmåga ökar, är det helt torrt kan det hända att håret inte suger åt sig av oljan!! 

* Hur tillför man fukt då?!? 

Om man läser på ingredienserna (INCI) på hårvårdsprodukterna så brukar där ofta stå "glycerin", det är FUKT för håret. 

 ( Klick vattenbaserat glidmedel ) som till största del består av glycerin är ett utmärkt sätt att tillföra håret fukt, det luktar ingenting då den är oparfymerad och håret blir INTE flottigt. Detta finns att köpa på Apoteket för ca 80kr :) Applicera detta lite då och då i håret, själv brukar ja ta lite varje morgon och kväll:) 

För att få fukten att stanna länge i håret så behövs proteiner, som också finns i många balsam och schampo. Proteinerna hjälper till att binda fukten och har man skadat hår så hjälper dessa till med reparationen :) 




Ni får jätte gärna dela med er av detta tips från mig :) 

Kommentarer
Postat av: Jenny

så bra tips carro :) vore ngt för mitt torra barr som jag avskyr

2013-09-13 @ 14:15:34
URL: http://jenlen.blogg.se
Postat av: Jenny

japp en klänning, primark london :) mm det är bra och gillar att det inte kostar mkt heller

2013-09-13 @ 14:50:50
URL: http://jenlen.blogg.se
Postat av: Fashion Safari

ett lite annorlunda tips :) Måste testas :)

2013-09-13 @ 15:09:20
URL: http://fashionsafari.blogg.se
Postat av: anna

vilket bra tips :)

2013-09-13 @ 23:04:11
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0