Att vara en ung mamma

Som jag skrev förut var jag 19 år när jag blev mamma och tvåbarnsmamma precis innan jag fyllde 20 år :) Jag får och har fått frågan många gånger om jag någon ångrat att jag var så ung!?!? 

* Det beror ju på hur man ser det:) Jag brukar alltid säga åt folk när de frågar mig att ( se till att ha gjort det DU vill innan :) Sen är ju alla olika såklart!! Det är väl såklart att man inte ångrar sina barn, men jag har ju fått vända på min tid:) Jag hade mer än gärna utforskat världen, exempelvis rest runt och sett mig omkring innan jag fick ansvaret som "MAMMA":) Nu får man ju ta det lite då det finns tid till det:D / Det är liksom inte bara att packa en liten väska och bara dra:) 

 Jag hade ju precis gått ur gymnasiet när jag fick Gabriella, de va ju inte så att man var vuxen direkt " med tiden som går så växer man ju in i mammarollen allt eftersom" Vilken som är den mest fantastiska :) 

Man läser så mycket om hur mysigt det är med barnen och hur allt är så lyckligt!! Sanningen är ju den att emellanåt är det fan rent förjävligt att vara förälder...ungar som testar,trotsar,bråkar,gapar O skriker :) Helt hopplöst emellanåt, hehehe!! Kan va så att man har skrivit ett inlägg om att en mysig film kväll vankas så kan det ta ca 10 minuter såååå är det världens krig mellan syskonen,hahaha!! Tror det är många som känner igen sig:P 
Det är så skönt att man inte är ensam, utan att man är medveten om att det är så i ALLA familjer :) 

* Mer om min bakgrund och varannan veckatid med barnen kommer i ett senare inlägg:) Blir så mkt att läsa annars....

* Passa gärna på att ställa frågor om det är ngt ni undrar över :D Så ska jag försöka svara på de så gott det går:) 

(De som betyder mest i mitt liv)






Kommentarer
Postat av: Jenny

roligt / intressant att läsa sådana här inlägg, gillas :)
Kan tänka mig det kan vara väldigt tufft emellanåt också som du skriver men måste vara härligt nu också när dom är så pass stora & du ändå så pass ung fortfarande.
Du har lyckats bra iaf!

2013-10-08 @ 12:58:15
URL: http://jenlen.blogg.se
Postat av: Elin

Fina tjejer du har. Brukar läsa din blogg då och då. Har själv två barn som är 4,5 och 1,5 och det är inte alltid underbart ;)

Svar: Tack vad glad jag blir :) Åh det är en härlig ålder :)
FrökenEhn

2013-10-08 @ 15:16:43
Postat av: anna

så kul att läsa detta inlägget, ska bli kul att läsa mer om det! det är ju klart att det har sina för- och nackdelar att vara en ung mamma, men det låter ändå som att det positiva väger över här! kul :)

2013-10-08 @ 16:24:48
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför låter du så små barn använda smink?? Det är inte gulligt, bara vulgärt..

2013-10-08 @ 18:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0