Tips på hemmagjord hårinpackning

Tänkte dela med mig lite av några smarta tips på hemmagjorda hårinpackningar:) Ibland kan de ju va så att man har lite tråkigt hemma o då kan man ju passa på och fixa sig en "egen" inpackning samtidigt som man fördriver tiden :) 
 
 
Vad passar just dig?!?
 
 
 

För torrt och slitet hår:

  • 3 mskyoghurt (naturell)
  • 1 msk honung
  • 2-3 msk olivolja
  • 1 tsk rosmarin (frivilligt)

Börja med att rör ihop yoghurt med oljan. Vänd därefter ner resten av ingredienserna. Tänk på att ge topparna lite extra när blandningen fördelas i håret. Baka in håret med en handduk. Skölj av efter 20-30 min.

 

För torrt och slitet hår (med avokado och banan)

  • 2-3 msk olivolja
  • ½-1 avokado                                              *min favorit*
  • ½ banan (frivilligt)

Mosa allt och massera in i håret. Skölj ordentligt efter 20-30 min. Perfekt mot torr hårbotten!

 

För ljust hår (med slingor):

  • ½ dl olivolja
  • 2 msk honung
  • 1-2 citroner

Pressa citronerna och blanda ut med oljan och honungen. Gnugga in blandningen i nytvättat hår. Skölj med både varmt och kallt vatten efter 20-30 min.

 

För fett och tunt hår:

  • ½ dl yoghurt (naturell)
  • 1 ägg
  • 1 msk salvia (frivilligt)

Blanda enkelt och snabbt för att bara låta sitta i håret 10-15 min. Skölj ordentligt.

 

Få glänsande hår:

  • 1-1½ liter vatten
  • 4-5 tepåsar (förslagsvis kamomill)
  • ½ dl äppelcidervinäger (frivilligt)

Koka vattnet och lägg ner tepåsarna. Låt svalna, ta bort påsarna och blanda i vinägern om du väljer att använda den. Låt blandningen rinna genom håret flera gånger. Låt håret torka.....

 

Hoppas ni oxå hittar en favorit :)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0